Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Autohifi » Můstek na zesilovači

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [14]

Téma: Můstek na zesilovači

Poraďte mi, jak mám zapojit čtyřkanálový zesilovač (nemám k němu návod) na dvě přední repra a sub. Předek je jasný. Sub bych zapojil do můstku (jen tuším, co to můstek je). Na zadní stěně jsou svorky CH3 + a -, a CH4 + a -. Propojím mezi sebou CH3- a CH4+ a na CH3+ a CH4- napojím sub. Je to dobře?
A dál- na přední stěně je přepínač MODE S/W 4CH/3CH/2CH. Ten přepnu na polohu 3CH. K čemu ten přepínač je? Propojí mi mezi sebou vstupy CH3 a CH4? A v poloze CH2 mi ještě propojí mezi sebou vstupy CH1 a CH2? Nebo má jinou funkci? A stane se něco, když ho nechám v poloze CH4?
Děkuji za odpovědi na můj, z vašeho pohledu asi přihlouplý, dotaz.

Re: Můstek na zesilovači

Ten prepínač musíš dať do polohy 3CH (3 kanály) a na zosilovači už by malo byť znázornené ktoré dva kanály ti tým premostí, a podľa toho už pripojíš subwoofer. Ak ho budeš mať v polohe 4CH tak nemôžeš prepojiť CH3- a CH4+ lebo tým môžeš (v závislosti od zapojenia) vyskratovať CH4 alebo, v tom lepšom prípade budeš mať na svorkách CH3+ a CH4- na ktoré by si napojil subwoofer nulový signál (boli by tam dva signály v protifáze)

(upravil Lojzek 14. 4. 2008 18:09)

Re: Můstek na zesilovači

ano. potí si přepnout LPF ( a doladit frekvenci) na kanál, na kterém budeš mít sub. aby ti to hrálo basy. Dále na předek kde budeš mít nejspíše nějaké komponenty nebo koaxiály tak tam dát full... smile nebo popřípadě HPF smile

Re: Můstek na zesilovači

Tak nějak jsem si to myslel. Až bude čas, tak to vyzkouším. Doufám, že zesilovač je blbuvzdorný a vydrží sem tam nějaký omyl. Polohu Full na přep. nemám, HPF je zapojeno trvale (rozsah 10 - 250), LPF má polohy On a Off (rozsah 50 - 500). Ale todle už jsem objevil a je to pro mě muška..

Re: Můstek na zesilovači

jarob - pri mustkovani se omylu vyvaruj. Ono se tam blbuvzdoruje dost spatne.

Re: Můstek na zesilovači

Asi takto: slušný zesilovač se přehmatu či zkratu umí ubránit /zablokuje měnič-spadne do poruchy-červená led/, sračkový krámy prakticky okamžitě odcházejí a bohužel to platí i pro řadu Magnat RX a MacAudio MPxxxx.

Web

Re: Můstek na zesilovači

Můstek funguje, zesilovač přežil. Mám jinou otázku:
V autorádiu je jakási pojistka, že když poklesne spínací napětí pod cca 10V, rádio se vypne, aby total nevymlátilo baterku. Tím se vypne i zesilovač. Samozřejmě obojí vypíná i při startování (v palubní síti je pokles na cca 9-10V). Rádio pak několik vteřin najíždí znova. Chci přidat k rádiu „záložní“ zdroj, aby rádio při startování nevypínalo. Tím ovšem bude sepnutý i zesilovač. Bude zesilovači vadit houpání napětí při startování v rytmu roztáčení motoru? (Samozřejmě nepředpokládám, že zesilovač bude normálně zesilovat, jde mi jen o to, aby se nevypnulo rádio a znovu nenajíždělo.)

(upravil Lojzek 27. 4. 2008 9:07)

Re: Můstek na zesilovači

pojistka? možná bych řekl že tam bude spíše relátko ale toho může být hodně. jinak jaký tam chceš hodit záložní zdroj? no takto, když zapojíš přámé napětí na přímé mapětí ( já nevím jak to máš značeno B+ , +12 atd.) a spínací napětí na REM , remote tak by to zesilovači nemělo vadit. Jinak jak mluvíš o tom poklesu napětí tak se tam dává vyrovnávací kondenzátor mezi ,,hifikama'' kapacitor smile no já tak neexperimentuju zase ale možná, možná, možná by stačilo strčit nějaký C s trošku větší kapacitou mezi vstupní napětí k autorádio, pak by pokles neměl být takový.. ale tohle říkám možná, možná možná...
jo a na to jestli zesilovači bude vadit menší napětí? určitě ano s následkem že nebude podávat dostačující výkon. Až napětí klesne na minimální hodnotu (určitého zesilovače) tak přestane pracovat nebo měl by přestat pracovat.
jinak ono je lepší jak pro zesilovač tak pro reproduktor zapínat rádio(hlavně zesilovač) při minimálního zesílení a v tvém případě asi až nastartuješ. wink

Re: Můstek na zesilovači

Kapacitátor nee, ten by teoreticky asi měl řešit něco jiného.
Ve výprodeji jsem zakoupil za pár šupů nějaký akumulátor ke kameře 12V/1,3Ah. Z něj by bylo napájeno autorádio, včetně spínacího napětí. Akumulátor by byl připojen přes diodu KY712 k autobaterii, což by zaručovalo trvalé dobíjení akumulátorku. Při startování rádio hraje normálně dál. Tohle mám vyzkoušené a funguje to. Ale zesilovač je napájen přímo z autobaterie, to znamená, že při startování je napájen houpavými cca 9-10V, ale spínací napětí je z autorádia 12V, takže zesilovač by měl být zapnutý. A na to se právě ptám, jestli mu to vadí?

Re: Můstek na zesilovači

Nevim no. Ja jsem naopak VELMI RAD, ze se mi pri startu cele auto umrtvi. Nechavat umele "na zivu" nektere jeho soucasti se mi nelibi a tech nekolik vterin s radosti ozelim.

Re: Můstek na zesilovači

Ne, zesilovači zhoupnutí napětí klidně až na 8V nevadí. Místo té diody KY712 si tam dej nějakou schottky diodu, třeba SB560 nebo ještě lépe ze starých zásob nějakou výkonovou germaniovou diodu, třeba 81NP70.

Web

Re: Můstek na zesilovači

Taky jsem nad ní uvažoval, ale vzhledem k tomu, že akumulátorek je NiCd a nechtěl jsem do něj tlačit o moc víc než 13V, rozhodl jsem se pro KY712. Napětí v palubní síti mi leze až k 13,9V, Úbytek na 712tce jsem naměřil cca 0,6V, schottka má myslím něco kolem 0,3V, tak proto ta KY.
Dík za odpověď ohledně zesilovače, o něj jsem se bál.

Re: Můstek na zesilovači

Po dlouhé době jsem začal zkoumat, co se vlastně při můstkování děje. Sub je zapojen na krajní svorky 3. a 4. kanálu, přesně podle obrázku na zesu. Ale jedna záhada- ať je přepínač 4CH/3CH/2CH v poloze 4 nebo 3, hraje to stejně (nebo alespoň já neslyším rozdíl). V poloze 4CH jdou ale do zesu oba kanály (pokud jedu "balancem" doprava nebo doleva hlasitost nepatrně klesá) a v poloze 3CH je zesilován pouze kanál napojený na vstup CH4 a druhý tam vůbec nejde (při "balanceování" na jednu stranu žádná změna, na druhou hlasitost klesá až k nule).
Co je tedy správně? Pouštět do subu oba kanály (ale pokud to je stereo, ve kterém se vyskytnou signály v protifázi, odečtou se) anebo tam pouštět jen jeden kanál, v mém případě pravý (ale druhý kanál by tam mohl chybět)?
A co vlastně ten přepínač 4/3/2 dělá? Při přepnutí na 3CH odpojí jeden kanál a druhý pustí do obou zesilovačů?

Re: Můstek na zesilovači

Ano.

Web

Příspěvky [14]

  Stránky: 1

Audioweb.cz » Autohifi » Můstek na zesilovači

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£