Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Smetiště » Help! zesilovač rc soupravy

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [6]

Téma: Help! zesilovač rc soupravy

Ahoj. Chtěl bych zjistit,zda je možné vyrobit nebo jestli náhodou neexistuje nějaký zesilovač signálu rc vysílačky? Nebo aspon nějaký odkaz na stránky.Jedná se o vysílačku k vrtulníku.Je to sice čína,ale povedená. Jediný problém máme ze signálem,někdy 10m a konec. Pracuje to na frekvenci 40Mhz. Podotýkám,že jsem naprostý laik,proto zkouším kde se dá. Díky Marek Uh.Hradiště

(upravil zuki 4. 1. 2010 13:50)

Re: Help! zesilovač rc soupravy

Nejlepší zesilovač je dobrá anténa. Pro tohle pásmo je optimální L/4=1,8m a to tam určitě není... Všechny ostatní kratší jsou v lepším případě "elektricky" zkrácené, v horším je to navázáno bez přizpůsobení a tím se zhoršenou účinností.  Měla by tam být "prodlužovací cívka". Zjednodušeně řečeno, o co je kratší anténa, tak (o něco málo míň) se navine na tu cívku...

O spec. RC zesilovači nic nevím. Samozřejmě lze rozebrat vysílačku a trošku vyproudit koncový tranzistor... Teoreticky jsou na to dané limity max. výkonu v pásmu... 

wink Další z možností je malá citlivosti přijímače, respektivě  navázání přijímací antény (platí skoro to samé jako u vysílače).

U větších výkonů lze ladit anténu např. přes žárovku (v sérii s anténou) změnou indukčnosti prodlužovací cívky, délkou antény apod.. Tady bude výkon vysílače 10-100mW a to je na žárovku asi málo, možná 2mA LED s antiparalelní diodou 1N4148 (a rychlejší diody)...

Re: Help! zesilovač rc soupravy

Mockát díky za info! Ale rozumím akorát těm délkám antén.Asi si to představuju moc jednoduše,jako každý laik.Tak promin.Anténa vysílače je 120cm.Mysílš,že by pomohlo to prodloužit drátem,cu nebo al? A u přijímače ta délka taky 180cm?! Pokud ano,jaký drát použít?

(upravil zuki 4. 1. 2010 19:56)

Re: Help! zesilovač rc soupravy