Re: NAD 314 - tuning

keď dostanem fúru hnoja zadarmo, rpečo si to nerozložiť po byte smile kontox je nepriateľ a rozpúšťadlo tukov/olejov smile

Web

(upravil Dingo 8. 8. 2007 12:20)

Re: NAD 314 - tuning

No takže to co sem si myslel na začátku - rozebrat a očistit. Je asi to nejlepší možný (kromě koupě nového) co se tím dá udělat. Na sprej dlabu (už protože o tom slyšim poprvý a nějak tomu nevěřím).
Je tam Teslácký dvojitý M1/Y (ten velký) Neválí se někomu doma nový zbytečně?

(konkor 101 mám, pouřívám jen na to co mi leží ve sklepě nechci aby to rezlo, tak to ošplíchnu a sprej Kontakt+ (od Coyote) mám taky, tím ošetřuju kontakty v konektorech v autě a na motorkách, dokonce mám ještě zbytky Konkoru 5 a Konkoru 10 z éry bolševika)
-
Nejlepší je, že Sinclair něco nakousne a nedokončí a po x přízpěvkách se dozvim to, že na to radši nemám makat (místo kýženého návodu).
Takže už fakt nevim, jestli se tady na tom celým foru na něco mám ptát nebo ne :|

Re: NAD 314 - tuning

Tak já to dokončím. Potenciometr je v tom ve většině případů nevinně-i když je možné, že po těch letech je po dráze rozlezlá vazelína z osového ložiska. Na vině jsou stejnosměrné svody stupňů před a za potenciometrem-proto jsem naznačoval, abys do toho nelez, protože elektronice nerozumíš.
Podle toho, cos napsal /že chybí redukční osičky z poťáků  na panel/ odvozuju, žes někde za dvě kila koupil vrak a teď ho za pomoci vytahování rozumů z nás budeš chtít dát dohromady. Protože v normálním funkčním přístroji ty osičky, ani knoflíky nechybí, že. Chápu.
Můžeš se pokusit ten potenciometr rozebrat, neztratit přitom sběrací uhlíky, vyčistit ho celý tetrachlorem či Čikulim, odporové dráhy a sběrací kroužky ošetřit malou kapičkou červené leštěnky na nábytek DIAVA, namáznout ložisko čistou silikonovou vazelínou a znovu složit.
Kontox 5 /modrý/ je agresivní k odporovým drahám čínských potenciometrů, které rozpouští, protože nejsou vpalované do pertinaxu za horka jako české, ale jen vytvořené z odporového laku. Je spíš vhodnější pro "odčernění" postříbřených přepínačů, pro kontakty relé apod. apod.
Kontox 10 /červený/ je spíš mazadlo než čistidlo, po odpaření nosné tekutiny zůstává viskózní zbytek, který se hodí spíš pro mazání pohyblivých, nikoli elektrických částí.
Zajímavé je, že tetrachloretylen dokáže vyčistit zčernalé stříbrné kontakty relé, přepínačů daleko lépe, než kterýkoli specializovaný přípravek. Ovšem po vyčištění nesmí žádný kontakt zůstat suchý, je třeba jej ošetřit. To se netýká otevřených konstrukcí relé, drátových potenciometrů-ty suché zůstat musí, protože na jakoukoli konzervační mastnotu by se lepil prach.

Web

(upravil Karlos 8. 8. 2007 16:13)

Re: NAD 314 - tuning

Ha a zas vím něco nového smile Díky sinclaire
Dingo nemůžeš se mu divit, on se tim živí a taky když každému řekne co a jak, a navíc ten kdo tomu pořádně nerozumí může takový zesilovač klidně zničit.

(upravil Dingo 9. 8. 2007 0:13)

Re: NAD 314 - tuning

Zesík sem nekupoval, dostal sem ho celý kompleto od strejdy (před asi 9lety) i s dokumentací, vše mám dodneška a zesík je na pár místech trošku škrábnutý (já se k věcem chovám slušně)(můžu vyfotit jak vypadá nyní) o osičkách sem nepsal, já jen nevim co te tam za poťák za TPčko kdysi sem se dovnitř jen mrknul a zase to zavřel.
Já jen že se tady "tuní" zesy, tak sem jen zeptal, jestli mu po tolika letech u toho přístroje můžu třeba nějaký závadě předejít. No a zbytek si nakous ty s tím, že víš jak to potunit na skoro 2x50W no tak zvědavost mi nedá..... a dál už to víš.
No sice si Sinclair chrání "výrobní" tajemství, ale taky by měl mladší generaci "vyučovat" a zrovna u toho starýho stroje myslim už o nějaký know-how snad nejde.
Ono na jednu stranu Sinclair plive okolo, že kdejakej jouda umí do ruzných Atmelů..... napsat program, ale jednoduchý zapojení už je nenapadne a ani nezná a co de řeší procesorem místo aby zavzpomínali na starou školu zapojili pár součástek abylo, né tam prostě musí bejt procesor...... a částečně si za to můžou takoví lidé (sinclair,......) sami, spoustu mouder si nechají pro sebe a pak pomalu mizí  lidi jenž tomu rozumí.............. a mladej to nezná protože ten starší a moudrý si to nechal pro sebe......

Karlos: hele pokud by šlo o to, že by se musel měnit koncák a pak to třeba ještě vylaďovat s pomocí osciloskopu, tak do toho bych nešel, protože vím, že bych víc pokazil než tomu pomohl. Ale prostě se s tím chlubil, že ví jak jednoduše udělat z toho něco lepšího a bylo..... dál to znáš.
Buď  to neměl nakusovat, ale teď už bych byl rád aby to "nakouslé" dojedl.

Re: NAD 314 - tuning

Dingo, pořád to nechápeš. Při tunění zesu musíš znát o zesilovačích všechno, nepomůže žádný i když podrobný návod, pokud tomu dostatečně nerozumíš. A ten, kdo tomu rozumí, podrobný návod většinou nepotřebuje.

Re: NAD 314 - tuning

Dingo, máš 100MHz osciloskop, měřič zkreslení, nf milivoltmetr, nf generátor, sadu zatěžovacích odporů a pětadvacet let zkušeností, že bys chtěl návod, jak udělat tuningovou AZS223??? Jestli ne a máš jen voltmetr s přesností 10% z OBI či Baumaxu za 100Kč, tak dej pokoj a už o tom nemel, nebo mi ten zesilovač pošli a já Ti to předvedu.
Je tu i jeden člověk s bývalým nickem vizir /Radek Smrček/, kterému jsem takhle AZS223 dělal.
Může vysypat reference anebo i fotky, co všechno je v tom zesilovači jinak proti sériovému, jak hraje a jestli se to vyplatí či ne.

Znovu opakuju, že nebudu naprostým laikům dávat žádné instantní internetové návody, jak udělat z toho a z toho to či ono. Smiř se s tím.

Web

Re: NAD 314 - tuning

Dovolím si trošku OT.

Zkuste se zeptat experta z nějaké firmy na jejich/jeho knowhow. Pokud to nebude velikej kamarád, pošle tě do řiti. Proč by zrovna elektronika a konkrétně zesilovače měly bý vyjímkou? To že tu za socialismu bastlilo lidudosti mělo své objektivní příčiny, stejně jako chataření, vodáctví a další ryze socialistické samovzniknůvky. Jenže doba a s tím myšlení lidí se změnilo a nováčci tak nějak předpokládají automatický přísun téměř libovolné informace na počkání a tajného fíglu do tří dnů.
To, že se dělí software na opensourcové a komerční jádro je další krásný příklad. Open source je skvělý, dokud mám co do huby.

Aa to je předpokládám jenom jeden z důvodů, proč to zrovna Sinclair nechce dělat. Má pravdu v tom, že fachman to pozná sám o sobě a pokud to nepozná, neměl by se do toho pouštět. To je u všeho, jenom u zesilovačů a obecně NF má každý pocit, že s "návodem" jde všecko. A stavebnice (i ty aldaxí) k tomu přispívají velkým dílem. Je to předkousané, dokonalé, pájet jakštakš (aby tam ten votpor držel) umí leckdo a po sestavení první stavebky se dotyčný stává vnitřně přesdvědčeným o tom, že už je jako bastlič amatér, který zvládne skoro všecko, třeba nějaké "super" zapojení z internetu, nebo postup, který zaručeně vede k lepšímu zvuku, u stroje, který je navržen relativně nekompromisně a pokud by mu NĚCO skutečně objektivně pomohlo, tak je to obvykle jinde, než tam, kam se pouští první úpravy.

Nabízí se srovnání s chiptuningem, mračítky a dalšími úpravami, které v očích majitele udalají z té 1.9TDI (fčernym téčku, fčernym déčku, fčernym íčku) úplné žihadlopyčo, které na semaforech ujede úplně fšemu, páč voe krouťák má vječí neš ta trapná honda vedle. Ano, tomu motoru (a obecně všem motorům a jiným daleko víc) se určitě dá pomoci, ale není to na počkání, nesvede to každý doma pomocí ráčny z obi, ožvejkaného šroubováku a návodu z internetu.

Jenže ta onanie, nad tím načipovaným autem s křídlem (filtrace), jak to táhne vocpodu (prostorovější prostor, brisknější světlejší méně ostré výšky), jak to líp sedí (hnědší báze, precizní lokace nástrojů, odstranění bednovitosti beden), díky modrým čepičkám na ventilcích (kratší cesty signálů, značková měď z Marsu).

Je neuvěřitelně těžké si přiznat, že něco, co jsem si vysnil, co jsem si naplánoval a teoreticky promyslel, je ve finále úplně na hovno. Tohle je ale první příznak toho, že člověk má rozum a dokáže se poučit z VLASTNÍCH chyb a mylných vývodů. Pokud jenom spotřebovávám cizí vyvinuté věci (rady do Sinclaira, návody z netu) naučím se houbeles, protože pořád nevím, JAK SE K TOMU POZNÁNÍ DOSPĚLO.

Změna kliďáku směrem nahoru zvýší tepelné namáhání a spotřebu (analogie čiptuningem není náhodná) ale bez korektního měření vím stejně hobeles, co jsme vlastně udělal. A i když bylo na netu přesně napsáno, že tenhle odpor mám vyměnit za jiný, vím prd, jaký je výsledek, pokud jsem předen nadržený na prostorovější prostor, pevnější basy a zpěvačku až v klíně, ale osciloskop jsem viděl naposledy ve znělce Magionu.

PS: Omlouvám se za tuhle onanii a výplod nelogických a technicky nespávných nesmyslů, ale fakt jsem to musel říct.
PPS: Nemám absolutně nic proti normálně provozovaným 1.9TDI.

(upravil Karlos 9. 8. 2007 8:49)

Re: NAD 314 - tuning

Dingo já ti nechcu nějak sprostě nadávat ... Ale snad si nemyslíš že přehodíš 2 rezistory, a 4 kundíky a máš jinej zes smile
Sinclair si předsavuje jednoduchou upravu trošku jinak, protože on považuje zapojení 222,223,40 za zapojení jedoduché.
A já si upřímně myslím že, kompletní "tuning" střev se nevyplatí.

BTW: Michal tak sem zase musel kouknout do slovníku na slovo analogie smile Jinak pěkný článek.
BTW2: Tady se to sune zas jiným směrem, dávejte pozor ať to tu neskončí 10 stranami o něčem jiném. Už bych toto téma uzavřel.

Re: NAD 314 - tuning

Osciloskop nemám, ale to už sem psal. Na tuning prdim. Jediný co udělám bude to posílení cest a odstranění stuďáků. (byl jsem prostě mooc zvědavej čím se tomu dá pomoct, takhle budu zvedavej pořád, protože sem se to nedozvěděl i když vim, že bych to stejně neupraval(nevidim důvod si rozesrat funkční zesilovač)).
Na větší výkony budu mít to STKčko.
Sinclair: dají se ty stejnosměrné svody odstranit výměnou součástek? (předpokládám, že půjde o kondíky nebo tranzistory) pokud ano, napiš jaký(stačí do mailu).dík
Jak psal Karlos, asi by se to téma mohlo uzavřít.

Re: NAD 314 - tuning

Michal : Pekný článek, dovolím si ale něco k tomu dodat.Tuning aut je (podle mě) z důvodu být víc "kůl", více adrenalinu v krevi.
           Já nevylepšuju své hi-fi abych byl víc "kůl", dělám to jenom proto že poslouchám hudbu velice rád, a těším se každému                       malému kroku s kterým dostanu víc "hudby" z aparátu.Prostě víc endorfínů při poslechu hudby.Síťové filtrace a pemzu vymysleli lidé který už mají nejaké zkušenosti s vylepšením hi-fi.U tuningu aut se často objevují "odborníci".Myslím si že tuning aut a tuning hi-fi není to samé - cílová skupina je jiná i cíl je jiný.

Re: NAD 314 - tuning

Zvláštní je, že se seriozními úpravami aut se experti nijak nechlubí a drží si knowhow pod pokličkou, stejně jako skuteční mistři v oboru elektro. Kdežto každá načipovaná fábie má minimálně jednu interentovou stránku a stejně tak je na netu plno podobných pavědních článků o úpravách NF techniky typu vyměň kondy, obejdi korekce, podlož kabel...

Je to o tom samém. Bejt víc cool. A jestli je to o křídle na autě, nebo o podložení kabelu je úplně jedno. Chlubí se tu pistole nebo MethMan, jak posluchač označil jeho bedny za prostorovější?

Nic osobního, jde mi o princip. Asi to tu pak smažu...

Jak je to s těma korekcema u NADu?

Re: NAD 314 - tuning

Když už byla řeč o potenciometru:
Například vím, že z hlediska přeslechů mezi vstupy, z hlediska celkového odstupu rušivých napětí a odolnosti zesilovače proti vnějším elmg. polím je vhodné zvolit při výměně potenciometr o hodnotě značně odlišné, než je původní.
Je to přes dvacet let starý přístroj z doby, kdy nebylo tolik elmg a vf rušení, nebyly mobily a konstrukce přístroje je tomu poplatná.
Jenže s takovou výměnou souvisí výměna spousty dalších součástek, které je nutné rovněž zvolit s jinou hodnotou.
A to už jsou věci a práce, kterou prostě laik naprostro bez vybavení dělat nemůže. 
Je pravda, že z AZS222-223 je možno správnými zásahy udělat zesilovač z jiné kvalitativní kategorie.
Při porovnávání upravené AZS223 se sériovou se většinou ozývaly výkřiky nadšení, ve správném okamžiku při takovém porovnávání bylo možno sériovou AZS223 odkoupit od nasraného majitele za několik stokorun smile 
V každém sériovém výrobku je spousta kompromisů, ať už se jedná o auto, či zesilovač.
Schopnost posoudit, kdy ten který kompromis ještě nevadí a který už ano, je bohužel na lidech, kteří věci rozumí a konstrukci výrobku dokonale a do detailu znají.

Web

Re: NAD 314 - tuning

Sinclair: ale stejně mi nejde do hlavy, Opampovi jsi to poslal a mě nechceš, píšeš že jde o staré a jednoduché zapojení zesilovače, těžko na tom bude dneska někdo honit know-how. Píšeš že to žadá jisté vybavení, s tím počítám.
Nevidim jedinej důvod proč ti záleží na tom, jestli to "rozprcám" nebo ne. Pokud to zkurvím tak snad je ten zes můj a tobě to může být ukradený. Maximálně potom vyděláš nějaký peníze.
Tož tě naposledy prosím o poslání oněch úprav do mailu (pokud si je psal Opampovi tak snad stačí danou část mailu zkopírovat.)
dík

a eště jeden dotaz: konečně sem začal kreslit plošňák k STK3152 ptám se tě jestli mám dát všechny tranzistory na společný chladič - to jest vše i s STKčkem.

zde je schema:
http://img527.imageshack.us/img527/2864/stk3152qv3.jpg

dík

Re: NAD 314 - tuning

Ehm...pred lety jsem si chtel takhle vytuzit 222 a presne dle ocekavani: dokurvil jsem ji brutalnim zpusobem. Ted to bruci a vubec je to hnusny, ale mel jsem ten zesik rad smile jsem na facku...

Re: NAD 314 - tuning

Tak ho odtuň a dej ho do původního stavu.

Re: NAD 314 - tuning

Pokud jde o elektronickou část, jdou napravit i škody poměrně značného rozsahu. Horší je to pak s dírami v panelech, zkurvenou povrchovou úpravou apod.
Před lety jsem si takto do sbírky "dělal" AZS222. protože jsem nebyl schopen ji sehnat ve vyhovujícím stavu.
Červený autosprej z panelu a krytu šel dolů ředidlem a pískem, pak následovala UV tvrditelná černá matná a dva druhy sítotisku. V zadním panelu jsem musel nechat zavařit, zabrousit a zalapovat díry po vyvrtaných jackách.
Celkem mě povrchovka celé AZS222, domrdané čtrnáctiletým šmejdem, přišla na cca 5.000,-Kč. Největší položka byla sítotisk, který musel být elektronicky kopírovaný z vypůjčeného zachovalého přístroje.
Elektroniky se naštěstí nikdo nedotkl, na to šmejdi neměli.
Ale mám přístroj, který vypadá, že by se moh vložit do krabice a odeslat k zákazníkovi...

Web

Re: NAD 314 - tuning

načo Sinclairovi tieto ,,krámy" (ako sa o nich sám vyjadril:) ) sú... wink

Web

Re: NAD 314 - tuning

redyuri tak pro radost smile Já bych nejradši sbíral staré Sonky Ale nejsou na to peníze. Ale fakt se mi to libí.

(upravil dokken 10. 8. 2007 20:41)

Re: NAD 314 - tuning

....OT..milost :-)Já jsem svou 223(asi s těma ledkama)koupil jak končil bolševik v náhlým  výprodeji TeslyEltos za litr,měl jsem v krámě kámošku.Normálně stál o dost víc....dobrá kámoška smile
nehrálo to špatně,ale pamatuju si na ten pekelně okořeněnej loudness..